Якої підтримки нині потребують військові на фронті та ветерани? Як цивільним готуватися до повернення захисників з фронту? Чому люди стали менше підтримувати військо? Які перепони нині долають благодійники та що може робити невеликий бізнес, якщо значних коштів на пожертви немає?
Про все це і багато іншого докладно розповіла в інтерв’ю для інформагенції “Українські Національні Новини” засновниця благодійного фонду “YOUkraine” Анна Мурашенко.
На її думку, один з найважливіших аспектів під час повернення захисників із фронту – правильна соціальна адаптація. А це означає залученість ветеранів до роботи на перемогу, але вже у тилу.
Щодо потреб на фронті, то за півтора року повномасштабної війни вони змінилися.
Наразі у пріоритеті дрони, автівки та прилади нічного бачення. Але, на жаль, на війні це розхідний матеріал – наголошує Анна Мурашенко.
Водночас закривати навіть термінові потреби волонтерам та благодійникам зараз складніше. Люди стали жертвувати менше.
“Я помітила, що зниження активності збіглося у часі з моментом, коли в інфопросторі почали посилено говорити про корупцію. Це відбулося три-чотири місяці тому. Медіа почали частіше підсвічувати історії про зловживання можновладців, хабарі тощо. Люди читають про те, як хтось наживається на війні, поки вони віддають останні гроші на дрони і від цього опускаються руки”, – розповіла в інтерв’ю засновниця “YOUkraine”.
Саме тому фонд почав експериментувати з креативними форматами: забіги, концерти, аукціони, флешмоби. Такі заходи ефективніші – ділиться Анна Мурашенко. Бо відвідувачі глибше відчувають свою залученість до спільної корисної справи.
Що стосується бізнесу, то допомагати може кожен, переконана Анна.
“Навіть якщо у бізнесу немає вільних грошей, логісти можуть надавати транспорт, СТО — допомагати з ремонтом, приватні школи та садочки — пропонувати пільгові місця дітям військових, служби таксі — давати пільговий проїзд. Наша будівельна компанія Really Building подарувала шести бійцям квартири у Києві та області. Захисники мають відчувати, що їх подвиг цінують, що люди в тилу їм вдячні”.
А ще на мотивацію підприємців вплинуло б розуміння того, що держава захищає їхній бізнес. Це б означало, що навіть нині можна щось планувати та рухатися уперед, а значить виділяти кошти на благодійність – підсумувала Анна Мурашенко.
Повне інтерв’ю читайте ось тут.